Thursday, December 18, 2008

Korekara mo Gambatte Kudasai

Ohayou Gozaimasu......Selamat pagi semua.....hari ini dah pun 18 December 2008, tinggal beberapa hari lagi je nak masuk new chapter for new year..yahoooooooooo...dapat cuti on 1st Jan 2009....aku ni asyik ingat nak cuti je......but for me tahun 2008 ni banyak jugala kisah suka dan duka.....bestnyer aku dah mampu beli sebijik keta buatan Malaysia yang besau dan of couse la tak sesuwei.................dengan aku yang ala-ala chipsmore comel comel gitu..itu yang keta masuk workshop 2 kali hatriks tu..muahahaha..tapi tape...experience is excitement....hahahaha...lagi best dapat confirm kerja dengan gelaran glamorous Jurutera Residen Electrical(pe ke halnyer title residen.....macamla aku ni berpindah-randah.....mungkin kut..kui..kui..kui) lagi best ada kenaikan gaji...so blehla kirim kat mak lebih sikit......so perancangan aku banyak jugala tergendala pada tahun 2008..kata nak sambung belajar..tak jadi..so carry forwardla next year...pastu nak g cuti-cuti malaysia pun tak jadi..sebab member semuanya kaki kerja..akau je melantak free je memanjang..nak buat macam mana, dah memang tak ada kerja..hihihihi....tapai next year target nak cuti-cuti kat Sabahla......musti bestkan...nak naik kapal terbang..hehehe...pastu nak asah lagi bakat terpendam dalam lukisan dan manga..mana tau satu hari nanti bleh buka studio seni lukis dan jadi director Komik. Pastu Kalau jadi nak buka juga Bara Hanaya (Kedai Bunga Ros)..hahaha musti gempak habis yela..lelaki buka kedai bunga...so bleh jadi Mr. flowerman..sesuweila aku yang terkadang terjiwang karat ni..hehehehe..lagi satu this juga aku dah putuskan hubungan teman tapi mesra dengan seseorang ..mungkin tak ada jodoh dan masing-masing jual ikan (sel-fish) so ikan pun tak laku..so kedua-duanya rugi....pastu bila dah rugu apa lagi naik hangin satu badan semua ikan kasi free je pada neko(Kucing). So sapa yang untung si neko dan anak-anaknyer la juga...... lagi satu azam tak baik tahun 2009 ialah akau nak jadi seorang yang tegas dan tak mempunyai perasaan ehsan lagi....(teruknya azam aku ni)..sebab aku tak nak lagi ditindas di atas sikap aku yang terlalu baik ni..tapi nak buat macam mana sebab dah semula jadi baik..natural purity gitu...muahahahaha...lagi satu nak tambah koleksi Jdorama dan Kdrama..pastu nak kumpul duit banyak-banyak...pastu nak cari tut..tut..bukan apa next year dah 25 beb..so tak kan nak membujang je..bosanla.......lagi sat nak jadi insan yang lebih tawaduk dan beriman (ceh...ada perasan noh)...nak perform well dalam kerjaya....nak jadi lebih handsome....hehehehe..sekarang pun dah cute miut dah just touch up skit je bagi nampak mr. man skit..hehehehe.....lagi nak jadi sensei yang garang buat adik-adik aku yang sememangnya akan amik PMR dan UPSR...tak dapat A siap diaorang..pastu lupa plak nak amik class bahasa Jepun and nak join sociaty yang aim on keamanan dan caring on environtment....lagi nak melancong ke jakarta..hope Ajip bleh bawakla( tak tanya dia pun lagi..kawan tengah tunggang terbalik sebab last orientation week :P. Moga jadi Doc yang baik ye...jangan jadi engineur macam aku yang kerek say ni muahahaha)....lagi..bla-bla-bla..dan terakhir sekali sinopsis Jdorama yang baru aku layan last week bertajuk Bara no Nai Hanaya..best juga drama ni sebab aku rasa citer lelaki baik yang amat baik sampai orang lain pun senang je amik kesempatan.....tapi lakonan takeyuchi dam matshoda shota memang mantap dan aku suka tengok....so jumpa lagila.......see you all soon..selamat tahun baru..wasalam

No comments: