Friday, December 26, 2008

Retro Drama Best Sepanjang Masa


Salam semua..so hari ni kita nak retro skit my favorite drama waktu kecik-kecik dulu sampai la ni…..hehehe… dulu mazaman 90-an tak banyak sangat citer dan time tu Astro oun tak meluas lagi….so depend on TV1, TV2, TV3 dan lama skit baru ada NTV7. So apa citer kegemaran aku, so apa lagi jomla kita layan…ok


Ni dia Black Kamen Rider atau Satria Perkasa Baja Hitam..salah satu kids drama yang tak bleh miss. Citer ni memang best sangat dan paling suka bila time lawan raksasa dia musti cakap tendangan padu maut, pastu tumbukan padu maut…sape bleh lupa……kalau tanya budak-budak time tu ….ni la citer favorite diaorang kiranya tahap box offficela….kalau setakat Farah Shakirah atau sembilu tu…macam lekat celah gigi je..hehehe jangan marah Mr. Y.H…..Next


Pastu citer ni The Odyssey, ramai orang tak brape tahu citer ni sebab mungkin cakap orang putih kut….tapi citer bagi aku kira ala-ala X-Files version kanak-kanakla….menag aku layan tapi yang tensionnya kat Malaysia ni tak tayang sampai last episode…..memang menyirap ..hehehe..citer berkisar tentang Jay yang koma selepas jatuh dari pokok, masa dia koma tu dia pergi ke downworld iatu dunia yang dikuasai oleh kanak-kanak….so diaorang tryla lari dan cari jalan pulang……..next


Ni dia baru The X-Files yang sebenar..citer favorite aku dan sekeluarga…time ni aku darjah 6 atau form 2 la…..time ni punya gilerla pasal makhluk asingla……tengok darah warna hijau tu sahla makhluk asing….aku rasa aku layan citer ni sampaila TV tak siar dah…sampai bila-bila pun drama ni tetap best…lakonan agent mulder dan agent sherly ada chemistry..that why bila diorang buat movie..aku tak miss juga..terlatest ialah The X-Files-I Want To Believe….next


Tengok mamat ni..pastu orang akan ingat citer the Fugitive…..kisah dia sebagai Dr. Richard Kimble yang terpaksa jadi pelarian sebab dituduh bunuh isterinya sendiri iaitu Jamie Land…….so terkisahla pelarian seorang doctor yang baik hati..tak kirala kat mana dia pergi mesti akan tolong orang tapi masalahnya orang yang dia tolong tak pernah nak appreciate dia….so apa lagi ..run doctor run…hahaha…next


Tengok minah ni saper bleh lupa filem Cheetah Girl dan paling humorous punya drama that’s so Raven..memang kelakar habisla……tapi sekarang Malaysia tak tayang dah citer ni…memang sedihla..taktau la Malaysia ni..citer best tak nak tayang..tayang pula ntah citer pa entah dahla bosan..lagi tak menarik da…….Yang best ialah Revan ,member –member baik dia pastu adik lelaki dia yang berlagak macho macam orang dewasa.


Time ni masa aku dekat Uiversityla…so kira citer favorite semua geng IPT la..sipa2 mendolod lagi…..kat TV tayang session 3..kita orang sedang feel tengok session 4 dah edvance de la hokaban la lakatkan..hahaha..paling suka tengok watak Lana Lang ni..dahla cantik, ayu dan lakonannya yang bersahaja..kalau dia offer boyfriend Idol..sah aku terbang ke Smallville …pastu Clerk Kent yang sememangnya macho dahbaik hati……tapi tensionnyer dia tak bleh nak kata cinta kat lana sampaila time Lana meninggal dunia pun still tak terkeluar juga luahan dia, pastu member clark yang botak ceng ni Lex Luthor dia ni baik dengan Clark tapi bila perasaan tamak haloba dah menguasai….so terus jadi seteru Clark…lastly


Ni dia dua beradik Winchester dalam drama Supernatural……lakonan yang relaks dan bersahaja…menjadi drama favorite aku selepas Smallville……..

So ni la drama-drama yang pada aku the best of ever after la……..tapi soon kalau ada yang lagi best nanti kita layan lagi ok…ja ashita kudasai

No comments: