Wednesday, March 25, 2009

Music and Emotions



Music dan aku…hahahaha macam tajuk album plak…tapi aku memang ske dengar lagu. Bagi aku music sangat menyenangkan dan sedikit sebanyak mempengaruhi mood aku juga…….so bila aku…………….

Bila tension je aku akan dengar lagu…..super massive black Holes nyanyian group Muse…..hahaha sebenarnya bertambah lagi tension aku, tapi aku layan je…..hahahaha


Bila marah atau hot temper je , aku terus buka kuat-kuat volume lagu Sick Cycle Carousel nyanyian group Lifehouse..biar kapla aku memusing skit…mana tau boleh overcome kemarahan yang membara ni..


Bila dimarah atau dilepas geramkan oleh bos…aku pun buka je lagu Konayuki nyanyian Remiomoren ..alah lagu theme One Litre of tears tu…tajuk lagu pun snow powder…so ibarat hati aku yang hancur lebur menjadi powder bila dimarah..tapi jap je….lepas tu bos aku ajak aku gi minum..pujuk balik la…hahaha


Bila dibebankan dengan korje yang banyak aku terus buka lagu Ocean nyanyian BZ’…….ibarat hidup aku yang luas seperti samudera ni terus dilimpahi dengan korje,korje,korje….


bila dilanda keresahan atau gundah gulana…..aku akan dengar lagu Beautiful Day nyanyian Arashi.....sedikit sebanyak menghilangkan keresahan aku ni..selalu bila masuk meeting je kes ni timbulla…..


Bila aku moral down aku akan buka lagu You Raise Me UP nyanyian Josh Gorban…hahaha…masih ada lagi harapan yang boleh dicapai….dan lagu ni juga dapat up kan balik moral aku..selalu time 5.00 ptg hari Jumaat…hehehe …bila tak bleh balik sebab ada je korje last minute….


Bila terasa lonely atau keseorangan…akun akan dengar lagu Hitoribocchi no Haburashi nyanyian Tokio ..tajuk pun berus gigi yang keseorangan..so kononnya aku keseoranganla…padahal jiran aku ka ada…member se-ofis pun pun umah 200 meter je…..


Bila terasa happy plak aku terus je buka lagu Ikenai Taiyou from Orange range…ske aku lagu rancak ni dan semestinya menjadi ring tone anset aku jugela….


Bila rasa relaks skit aku dengar plak lagu…Ha Roo Man Keum nyanyian Jung Jae Wook….lagu yang bertemakan musim luruh yang bersemi…(pe kebende tajuk lagu ni)…tapi melodinya best…bos aku pun tanya…lagu siam ke? Aku jawab tak Bos…lagu Vietnam Barat(sebenarnya lagu korea..hehehe)…..hahahaha..tapi bos aku ske gak….


Bila aku rasa bersemangat dan nak siap segala tugasan atau ape2 korje aku buka kuat-kuat lagu Yume No Chikara nyanyia Uteo Aya…wah..memang bersemangat…..lagu ni jugala menjadikan entri blog aku Chikara4piece……semangat untuk keamanan………pieceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!


Bila aku teringat member-member lama aku selalu dengar lagu Holding Back The Tear nyanyian group Dong Bang Shin Ki……ye la sedih gak……member2 serumah dulu..susah senang nak strive for kejayaan dalam hidup..Alhamdullillah semua success belaka!


Bila aku terkenang akan diri aku ni..banyak yang aku fikirkan so lagu Destiny nyanyian Lee Sun Wook memang sesuai…kita pun mesti ada destinasi yang akan kita pergi..destinasi kejayaan dalam kehidupan duniawi dan juga ukhrawi


Bila aku hadapi kegagalan..ceh! ni bila buat testing or bila submit korje tapi kena reject aku akan layan lagu One More time…..oppppppppssss bukan Britney spearnyer lagu tapi group Tree bicycle…lagu ala-ala reggae dan pop ni memang best…..aku try skali lagi buat korje


Bila aku terasa macam dok berangan plak…untuk menghilangkan angan-angan jenin aku..aku buka lagu Don’t Dream It’s Over oleh Sixpence None The Richer….lagu ni menyedarkan aku bahawa aku still kat sini lagi..tak de ke mana pun……………..


Bila aku terfikir family aku..aku ske dengar lagu Be With You by Glay…wah memang terasa yang aku memang dekat dengan family aku..susah senang hanya mereka je yang memahami aku..huhuhu


Dan..lagi satu emosi aku memang sukar dikawal bila dalam keta…so aku akan trus buka je lagu yang ada dalam keta ku…selalunya yang aku putarkan…Prisoner In Love by Utada Hikaru, Woo Seubji by Sg Wannabe, Nae Ggoom ee Yuh by M to M dan juga lagu terbaru yang agak best ialah Nobody by Wonder Girl (nobody nobody but chuuuuuuuuuuu……)..hahaha….


Inilah pengaruh music dalam hidup aku..without music my life is empty….without music my life is gloomy…apa pun music memang sesuatu yang dapat mendamaikan perasaan hehehe……

3 comments:

DH said...

hehehe...lagu2 japan & korea tu mcm sama je minat kita...ekeke...tp lg omputih tu (yg dlm senarai) x tau sangat....hehe

Nakamura Kazuki said...

Aku memang ske dengar lagu yang orang tak ske dengar..hahahaha..tapi lagu Ha Roo Man keum tu memang bestla...kalau ko ada lagu yang best2 blehla sharing2 ye

Apple said...

Xpasti jk kamu dah dngr lagu soba ni iru ne nyanyian aoyama thelma ft souljaboy, cambest la.. hmhm