Wednesday, September 2, 2009

60 Years Powering the Nation

Semalam balik tak teringat plak yang 1 September merupakan hari jadi company ambe sendiri iaitu Tenaga Nasional Berhad....bak kata iklan kelip-kelip:

anak kelip-kelip : Ibu itu cahaya apa?

Ibu kelip-kelip : sekeh kepla kang baru tahu...itukan cahaya bontot engkola..

anak kelip-kelip : takla ibu..cahaya ni lainla..lain drpd yang lain

Ibu kelip-kelip : Ooo yang itu ke.....itu cahaya lampu jalan yang menerangi kelam malam di waktu sume manusia tengah zzzzzzz....

anak kelip-kelip : bukan cahaya lampu TNB ke

Ibu kelip-kelip : ya la cahaya TNB...ooo baru ibu ingat hari ni hari ulang tahun TNB yang ke 60...wah dah tua ye kamu TNB...


Happy Birthday to TNB




60 years of nation building,
60 years of serving Malaysian,
60 years of transformation,
60 years of dedication,
60 years od devotion.....................................and
2 years la juga ambe bekerja sama mung ye.....so ibarat datuk(TNB) mengajar cucunya(Nakamura senpai) bertatih...
TNB..to strive...to serve and to excel

17 comments:

areQue said...

cumelnye kek TNB tu..nk cket...xoxooxxo

Nakamura Kazuki said...

bleh..blhe...banyak pun takpe..hehehe

HuRuL_AiNi said...

wahhhh....semangat pekerja cemerlang ni.....
happy bday TNB....TNB xde kat Sarawak....kat Sarawak letrik supply oleh SESCO...hehehe

ashie023 said...

oh..hepi behday TNB..hehehe

tokder said...

nape lak kat Sarawak xde TNB?

projek empangan bakun hancuss ker?

Nakamura Kazuki said...

hurul...coming soon bakun hydro ye..tapi bukan TNB tapi kerajaan negeri sarawaknya..kita orang tolong buat je...

ashie..thank u...dah tua dah dah 60 tahun dah...

tok..project in progress awal tahun depan akan commission first unit..dijangka tahun 2013 siap sepenuhnya yang membawa kapasiti 2400MW

widydib said...

sudah tue TNB rupenyer...nway, happy belatsd birthday to TNB...

Nakamura Kazuki said...

thank u dib...cehhh macam besday ambe la plak..kekekeke

cahayachenta said...

anak kelip-kelip : Ibu itu cahaya apa?

Ibu kelip-kelip : sekeh kepla kang baru tahu...itukan cahaya bontot engkola..

anak kelip-kelip : takla ibu..cahaya ni lainla..lain drpd yang lain

Ibu kelip-kelip : Ooo yang itu ke.....itu cik cahayachenta kot..


>>lalalala.. sungguh perasan...
>>jadi pekerja yang baik yer.. bodek2 la bos bagi letrik percuma kat rumah aku untuk setahun boleyyyy????

Nakamura Kazuki said...

cahaya chenta....ambe selalu try nak bodek bos..tapi bo layan plak bos ambe..hehehe..so bil letrik tetap kena bayorrrr

waiem said...

hepi besday TNB

messyremo said...

nakamura punya bday bile?hehe

iklan kelip2 tu tak bole blah betol..haha

Nakamura Kazuki said...

thank u waiem..ambe mewakili TNB ni..

bro messy...dah lepas dah...tunggula tahun depan plak..InsyaAllah

ustazah dyLLa said...

oh TNB...dirimu umpama cahaya...menerangi mlm2 sepi ku ini...ahaks...

alahai...abang TNB...

Nakamura Kazuki said...

ustazah....ambe bukan lampu ye...hehehe..ambe tukang nyalakan lampu...hehehe

sI tEDI said...

ada ke iklan kelip2???? :P
heppy birthday TNB.. tulun jangan potong api saya kalau lamabat bayo :P

Nakamura Kazuki said...

hehehe..nak potong juga..nak potong juga...hahaha